שכירה, 6 דרכים שיכניסו לך כסף בסוף שנת המס

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

שכירה? קבלי 6 טיפים שיכולים להכניס לך הרבה מאוד כסף בסוף השנה.

האמת, גם במהלך השנה, אבל כבר הגענו לסיומה, אז לפחות תממשי את ההטבות עכשיו  😉

    1. נקודות זיכוי ממס הכנסה

      נכון לשנת 2018 נקודת זיכוי שווה 216 ש"ח בכל חודש. אנו כנשים זכאיות ל – 2.75 נקודות זיכוי, אנחנו יכולות לקבל עוד נקודות אם יהיו אירועים שונים בחיינו כגון לידה, סיום לימודים אקדמאים, מגורים בישובים זכאים, הורה יחידה, שחרור מהצבא ועוד. בדקי האם פרטים אלו מעודכנים אצל המעסיק.ה שלך. במידה שלא דאגי לעדכן עוד השנה בכדי שתרווחי את נקודות הזיכוי של השנה.

  1. החזר מס הכנסה

    ניתן לעשות עד 6 שנים מסיום השנה עליה יש בקשת החזר, מה שאומר שתכף לא ניתן יהיה להגיש מסמכים לשנת 2011. מתי תהי זכאית להחזר מס? במידה שלא עבדת בחלק מהשנה יש אפשרות כי תהי זכאית להחזר מס. מתלבטת? פני לרו"ח או ליועצ.ת המס שלך.

    האם את עונה על הקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי נוספות?
    האם את עונה על הקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי נוספות?
  2. החזר ביטוח לאומי

    לא רק החזר מס הכנסה, גם החזר ביטוח לאומי ניתן לעשות. אם את מקבלת יותר ממשכורת אחת, בדקי האם את זכאית להחזר. יתכן ואת מקבלת קצבת פנסיה + משכורת ועל שתיהן את משלמת ביטוח לאומי, אולי את מקבלת שתי קצבות פנסיה ועליהן את משלמת ביטוח לאומי עודף? * עובדת ביותר מעבודה אחת? יש מצב שתהיי זכאית להחזר מס ולהחזר ביטוח לאומי.

  3. שמירת מסמכים

    שמרי את כל תלושי השכר שלך. אין לדעת מתי ביטוח לאומי יתעורר ויחליט שלא שילמת ביטוח לאומי במשך שנה שלמה (מבוסס על סיפור אמיתי). מומלץ לשמור את תלושי השכר שלך. טופס 106 שתקבלי בעוד כשלושה חודשים חשוב גם הוא, אבל הוא לא מפורט כמו תלושי השכר שלך ולא מהווה תחליף לחלק מהסעיפים.

    רוצה לקבל רעיונות להחלטות כלכליות שישדרגו לך את השנה מבחינה כלכלית? לחצי כאן

  4. ימי חופשה

    את יכולה לצבור עד שנתיים של ימי החופשה. כך שאם נשארו לך ימי חופשה "שהולכים להיעלם" בחני מול המעסיק.ה שלך האם את יכולה לנצל או לפדות אותם כך שלא ילכו לאיבוד. לדוגמה, אם את מקבלת 14 ימים בשנה, לא יכולים להיות לך יותר מ – 28 ימי חופשה צבורים.

    האם יש משהו מבאס יותר מימי חופשה שנמחקים רק כי לו מומשו?
    האם יש משהו מבאס יותר מימי חופשה שנמחקים רק כי לו מומשו?
  5. הטבות ייחודיות ממקום העבודה

    בדקי אילו הטבות מקום העבודה שלך נותן לך, תעברי עליהן ובחני האם את צריכה משהו. אם מצאת משהו שעונה על צרכיך – ממשי את ההטבה.

יש לך טיפים נוספים? מוזמנת לשתף פה בתגובות ❤️

עצמאית? גם לך מגיע! לפוסט המלא

_________________________

אני כותבת פה, בפייסבוק ובסלונה, רוצה לקבל ממני טיפים ועצות להתנהלות כלכלית נכונה ופשוטה? הצטרפי פה לרשימת התפוצה

[contact-form to='Danielle.Lutski@gmail.com' subject='יש לך נרשמת חדשה לרשימת התפוצה (מתוך פוסט בבלוג)'][contact-field label='שם' type='name'/][contact-field label='אימייל' type=’email' required='1'/][contact-field label='אני מאשרת קבלת דיוור' type='checkbox' required='1'/][/contact-form]

ואם לא הצגתי את עצמי בזמן, נעים מאוד, שמי דניאל ואני יועצת כלכלית לנשים, את מוזמנת לבקר בעמוד הפייסבוק שלי  ולעשות לייק.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *